Upadłość konsumencka Wrocław a kredyt hipoteczny po rozwodzie – jak opisać mieszkanie i współkredytobiorcę?
Adam_z_Biskupina
2026-09-02 10:06
Pracuję od kilku lat w małej firmie remontowej we Wrocławiu i mam prawie skompletowane dokumenty do upadłości konsumenckiej, ale zatrzymałem się na części dotyczącej mieszkania. Po rozwodzie zostało mieszkanie na kredyt hipoteczny, którego współkredytobiorcą jest była żona, a saldo w banku wynosi około 310 tys. zł. Ja od roku nie mieszkam w tym lokalu, ale bank nadal wysyła wezwania do nas obojga, bo raty są spłacane nieregularnie. W księdze wieczystej mamy wpisane udziały po połowie, a sprawa o podział majątku dopiero ma ruszyć przed sądem we Wrocławiu. Nie wiem, czy we wniosku mam opisać całą nieruchomość, tylko swój udział, czy też osobno wskazać byłą żonę jako współdłużnika. Zastanawia mnie też, jak ująć zaległość wobec banku, skoro część rat była płacona przeze mnie, a część przez nią. Czy ktoś przerabiał upadłość konsumencką we Wrocławiu przy wspólnym kredycie hipotecznym po rozwodzie i wie, jak takie informacje wpisać w pytaniu do sądu?
Dyskusja
2 komentarzy
Aneta_Oddluzenie
2026-09-02 17:13
Samo to, że nie mieszkasz już w tym lokalu, raczej nie usuwa go z opisu majątku ani nie kasuje Twojej odpowiedzialności wobec banku. W formularzu opisałbym mieszkanie normalnie: udział/własność po rozwodzie, kredyt hipoteczny, saldo około 310 tys. zł i fakt, że była żona jest współkredytobiorcą. Trzeba tylko uważać, żeby nie przedstawić tego tak, jakby dług dotyczył wyłącznie Ciebie albo wyłącznie jej, bo bank nadal traktuje Was solidarnie. Macie już po rozwodzie zrobiony podział majątku, czy mieszkanie formalnie dalej jest wspólne?
GrzesiekOddluzenie
Odpowiedź do: Aneta_Oddluzenie
2026-09-10 09:40